ترحيب بالزوار


هذه المدونه شامله يعني بتتكلم عن كل حاجه في حياتنا
بما تشمل الفرح والحزن الضحك والبكاء الفرفشه والعكننه
والخواطر الشخصيه والعامه
قل لمن يحمل هما في قلبه
ان همك لن يدوم
مثلما تفنى السعادة
هكذا تفنى الهموم


سأكـتـبـهـا عـلـى جـبـيـن الـمـجـد عــنــوانـــــــا مــن لـــم يــعـشـق "رسـول الله" لـيـس إنـسانا

سأكـتـبـهـا عـلـى جـبـيـن الـمـجـد عــنــوانـــــــا مــن لـــم يــعـشـق "رسـول الله" لـيـس إنـسانا
سأكـتـبـهـا عـلـى جـبـيـن الـمـجـد عــنــوانـــــــا
مــن لـــم يــعـشـق "رسـول الله" لـيـس إنـسانا
فـ والله لو إنتقلت الأهرامات من مصر إلى الصين
ولــو عـاد الـرجـل الـكـبـيـر إلـى بـطـن أمـه جنين
ولـو إنـتـقـل الـقـلـب مـن الـيـسـار إلـى ا...لـيـمين
... سـأبـقـى مـسـلماً موحداً لـ رب الــعـــالـــمـيــن
حــــتـــى مـــمـــاتـــى ولـــو بـــعـــد حــــيــــــــن
فـ صـلــوا عـــلــــى الـــبـــشـــيـــر الـــنـــذيــــــــر

بحث هذه المدونة الإلكترونية

القرأن الكريم

هكذا تمر الايام

الثلاثاء، 6 سبتمبر 2011

خواطر


جوايه حزن والم مش عارفه اوديه فين
عمري يا رب ماكنت بعترض على شيء اعطتهولي
سواء كان عجبني ولا لا لاني عسى ان تكرهوا شيء وهو خير لكم وعسى انت تحبوا شيء وهو شر لكم
عارفين في حاجات كتير كنت بتمناها لكن محصلتش بس انا مقتعه من ذاتي اني ربنا بيعطيني الحاجه اللي ما تتعبنيش
لان مؤمنه باني اذا اخترت شيء فاخنار بما يختاره الله لك
وكمان انا محظوظه اذا دعيت الله بحاجه بتمناها واستجاب لي
ولكن انا اكثر حظا اذا دعيت الله بحاجه بتمناها ولم يستجيب لي
طبعا هتقولوا اذاي ده
لاني ربنا في الوقت ده اعطاني اللي هو عايزه مش اللي انا عايزاه
لاني لو ابن ادم علم بالغيب لاختار الواقع بكل ما فيه
بس عارفين اكتر حاجه مضيقاني
ان الناس عايزني اقول اني انا مش راضيه بامر الله ومستكترين عليه
اني اقول انا بحمد الله لانه اخترلي اللي هو عايزه
والله العظيم انا راضيه والحمد الله
انا ديما بقول يارب باركلي فيما اعطيتني
ليه النا س بتحاول تضايقني ليه
مع اني والله عمري ما ضايقت حد ولا جرحت حد
وبحاسب على كل كلمه بقولها
حتى لوكنت باجي على نفسي
والله تعبت
معلش طولت عليكم انا عارفه اني بكلم وخلاص
محدش ياخد في باله

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

قـول اللـى فــى نفــسك ,وما تبخلش عليه بكلمه